Account
About People Forums Blogs Photos Videos Groups Events Chat News
  •  
 
 
 
Quote21.02.2021 20:331 people like thisLike
 

Kan någon ge tips på våtmarker i Stockholmsområdet? Jag är intresserad av platser som är nåbara med bil och där det går att parkera inte allt för långt ifrån området, och, inte minst, där man får vara ifred. Någorlunda bortom bebyggelse således.

Quote05.06.2022 16:090 people like thisLike
 

Också intresserad av tips. Har förut varit ute vid högstabanan i Haninge eller däromkring

Quote27.09.2022 08:421 people like thisLike
 

Jag och min flickvän var ute häromdagen i Haninge mot Tyresta till för att plocka svamp ;) vi hittade ett stort lerhål nästan på en gång.

Efter lite kantarellfynd bytte vi om till galonisar. Hon hade 2 st lager farmerrain (gula under å rosa över). Det ska tilläggas att detta var första gången vi skulle pröva att leka i lera ihop, och vilken lek det blev. Hon tog det hela med ro och vi hade en jättemysig stund i den nästan 1 meter djupa leran. Tyvärr var vi upptagna med annat än att ta bilder men kan lugnt säga att varken hon eller jag varit så leriga :) så kan tipsa om ställen utåt Tyresta om fler ska ut å plocka "svamp" med sin respektive

Quote11.10.2022 09:150 people like thisLike
 

Tack för tips bjortabjorta. Det är annars väldigt svårt i Stockholmsområdet, folk överallt. Jag har varit några gånger i närheten av Gullringskärret, även det i Haninge, det går att få vara ifred där men det är inte lätt att hitta riktiga lervällingar, tyvärr. Är inne på RF sällan, ensamma män i regnkläder är inte min grej, trodde också denna tråd var stendöd......

1 meter djup låter ju häftigt, nästan riskabelt?

Quote30.10.2022 18:020 people like thisLike
 

Ok kände inte till det stället. Tack för tips.

Håller med, ensamma män inte min grej heller. Hoppas du har någon att dela med som jag har.

 

Kanske en smärre överdrift men djupt var det :D

Quote30.11.2022 22:490 people like thisLike
 

 

Jag och min flickvän var ute häromdagen i Haninge mot Tyresta till för att plocka svamp ;) vi hittade ett stort lerhål nästan på en gång.

Efter lite kantarellfynd bytte vi om till galonisar. Hon hade 2 st lager farmerrain (gula under å rosa över). Det ska tilläggas att detta var första gången vi skulle pröva att leka i lera ihop, och vilken lek det blev. Hon tog det hela med ro och vi hade en jättemysig stund i den nästan 1 meter djupa leran. Tyvärr var vi upptagna med annat än att ta bilder men kan lugnt säga att varken hon eller jag varit så leriga :) så kan tipsa om ställen utåt Tyresta om fler ska ut å plocka "svamp" med sin respektive

Vad härligt det låter!  ????

Copyright © 2024 Regnfrakker.dk