Account
About People Forums Blogs Photos Videos Groups Events Chat News
  •  
 
 
 
Quote30.06.2010 22:300 people like thisLike
 

Hej, Hur länge kan man bära täta kläder innan de blir .1.obehagligt

2.skadligt

Quote01.07.2010 11:400 people like thisLike
 

Hej,

det beror lite på omständigheter. Om du rör på dig i solsken kan din bodytemperaturen stiga till farliga siffror ganska snabbt. Å andra sidan om det är svalt och du svettas inte alltför mycket kan man ha galon på sig i ganska långa tider.

Om du känner till 'sauna suit', plastkläder avsedd för dom som vill snabbt få bort lite 'water weight', boxare eller kvinnor som skall inrymmas i sin festklänning. Där brukar man varna för att inte hålla kläder mera än en timme och samtidigt ändå dricka tillräckligt vatten. Om man känner sig disig så skall man ta av kläder omedelbart.

Det är inte ovanligt att ha plastbyxor eller hela dräkten på sig under natten. Det går bra om det är inte alltför varmt. På morgonen har man ju toppenkänslan då du glider mot den våta plasten. 

Om man har känslig hud skall man akta för hudirritation specielt i ljumskeområdet. Det kan bli vara ganska obehagligt.

Här har du några erfarenheter från en fetisist som har provat ett och annat under årens lopp, inga extrema saker, mera sånt där 'dressing for pleasure'. Jag vet att det finns många som har mycket hårdare erfarenheter, och det skulle ju vara intressant at få höra från andra också.

Juppe

Quote03.07.2010 07:360 people like thisLike
 

Jeg har hatt 2 catsuit maske og handsker i gummi på i 26 timer.

 

Quote03.07.2010 22:470 people like thisLike
 

Ok tack. de är värmen man ska vara uppmärksam på då.

har mest haft regnkläder för att man behövt, vid fiske mest.

Quote05.07.2010 17:570 people like thisLike
 

Hur länge man kan bära det är väl vad man har för tycke och smak. En del kan inte ha galonkläder för att de tycker att det blir för svettigt, medan andra har det av den anledningen. Själv så gillar jag gummistövlar, speciellt när de blir svettiga, medan andra inte säger sig kunna ha gummistövlar då de tycker att det blir för fuktigt om fötterna.

Jag har haft våt- och torrdräkter på mig under långa stunder, och älskar den svettiga känslan! Att få ha haft på en helt tät torrdräkt i 8-10 timmar och sen få ta av den är härligt, det flyter omkring svett, speciellt om man har ansträngt sig lite!

Farligt tror jag inte det är sålänge huden inte får sår och liknande, vilket lätt sker om huden är uppmjukad av svett.

Det är bara att prova! :-)

Copyright © 2024 Regnfrakker.dk