Account
About People Forums Blogs Photos Videos Groups Events Chat News
  •  
 
 
 
Quote12.06.2009 06:080 people like thisLike
 

Hej alla glada regnkläds älskare.

Här ska jag nu börja skriva min regnlogg. 

Då ser det äntligen ut som att vi i Skåne även ska få ordentligt med regn, idag på förmiddagen.

Igår sent eftermiddagen, när jag skulle klippa mig, så hade jag på mig min förlängda långa regnrock utan fast huva från April Rain, som även har dubbel knäppning långt ner och sedan enkel knäppning hela vägen ner och en sydväst från Grundens, när jag gick från bilen.

Igår sent på kvällen, så hade det börjat regna igen och då tog jag en kort promenad. Jag hade på mig gummistövlar, min långa regnrock, sydväst och regnvantar.

Denna morgon vaknade jag tidigt. Så jag precis tagit en promenad och jag hade på gummistövlar, galonbyxor 721, regnjacka även denna utan fast huva och regnvantar. Det blåste och regnade och det var hur skönt som att ta en promenad.

Jag hoppas att jag kan gå ut fler gånger i regnet idag. Jag jobbar inte om fredagarna.

Jag hoppas också att alla, som kan går ut så mycket som möjligt i regnet idag.    

Quote12.06.2009 12:191 people like thisLike
 

Nu när jag har varit ute och handlat, så har jag haft på mig, min långa regnrock och sydväst.

Quote12.06.2009 16:17-1 people like thisLike
 

Nu har varit ute och taget en ny prommenad i regnet och jag hade på mig. Gummistövlar, benskydd, min Grundens regnrock, som inte är lika lång, som de jag har köpt från April Rain, så därför var jag tvungen att använda mina benskydd, som jag också har köpt från April Rain, för att inte bli våt om byxorna och sydväst.

Quote03.10.2009 15:560 people like thisLike
 

Äntligen har jag idag kunnat använda regnkläder, det var många månader sedan.

 

Först när jag handlade vid tio tiden, då hade jag på mig gummistövlar, extra lång regnrock utan fast huva och dubbelknäppning från April Rain och sydväst från Grundens.  Jag var inne i tre affärer.  Tyvärr regnade det inte så mycket, så det var inte många, som hade regnkläder på sig. Det var en del, som hade gummistövlar på sig.

 

Därefter var jag på två kyrkogårdar och skulle byta blommor. När jag var på den första, så regnade det lätt. Jag hade på mig höga hängsle regnbyxor med knäppning på axlarna från April Rain, jacka utan fast huva från April Rain, sydväst från Grundens, hushållshandskar och ärmskydd från April Rain. Det är skönt att kunna ligga på knäna, när jag planterar och inte behöva bry sig om jag blir smutsig på byxorna. Det är ju bara att ta en svamp med vatten och tvätta sig ren igen. När jag var på nästa kyrkogård, så var jag klädd på samma sätt. Nu regnade det inte men det hade börjat blåsa ordentligt och då var det skönt att ha på regnkläderna.      

 

Copyright © 2024 Regnfrakker.dk