Account
About People Forums Blogs Photos Videos Groups Events Chat News
  •  
 
 
 
Quote09.02.2019 14:383 people like thisLike
 

Hei alle dere regntøy elskere fra Rogaland

 

Jeg vet ikke hvor mange vi er her inne fra Rogaland, meg selv og mange med meg har lenge vært medlem her på RF.

Derfor har jeg tenkt at det kunne vært kjempe spennede at vi kunne møtes en gang og pratet og blitt bedre kjent med hverandre.

 

At slikt skal passe for alle er nok ikke realistisk, men jeg slenger ut tanken her alikevel. Rogaland er stort, så jeg kunne tenkt at vi sånn omtrent på midten JÆREN et sted hadde møttes for en hyggelig prat med noe godt i koppen. (jeg tar med kaffikanne)

 

Siden første gang, tror jeg ikke vi tar på oss uniformene, men heller avtaler et nytt treff med full vanntett påkledning.

 

Så var det annonymiteten vi alle er så glad i. Vi kaller det RF treff. Skulle noen da være så uheldig og bli stillt spørsmål om RF, så kan vi bare si Rogaland Fylkeskommune.

 

Håper vi kunne fått til noe i løpet av april 2019

 

Alle hjertelig velkommen, par, single, kvinner og menn og ingen alder. Kom som du er

 

Vi kan skrive kommentarer under her etter hvert, eller den som ønsker kan sende en PM til meg.

 

Håper at dette kan være et positivt innslag. Se til Sverige hvor gode de er med sine Galontreff

 

 

mvh

 

oljen

Quote09.02.2019 17:171 people like thisLike
 

Dette har jeg lyst å være med på så fremt det kan legges til en helg, bor riktig nok i Bergen, men det jo bare å hive seg på Kystbussen så er jeg i Stavanger ca. fem timer senere. Smile

Quote09.02.2019 18:040 people like thisLike
 

Flott at noen tar initiativet Laughing

 

Stiller gjerne med kaffekanne, eller om det skulle bli noe et annet passende sted.

 

Du foreslår april, men Galontreffet er den 7. og så er det palmesøndag - påske og 1. påskedag. - Og da var det bare en helg igjen.

 

En helg i Mars kanskje? En nettvenn som bor sørpå har spurt flere ganger om det er noen treff.

Quote10.02.2019 12:050 people like thisLike
 

Uff ja, mye som skal stemme, men da venter vi heller på mer varme og sier en gang i mai 2019. At vi bare for en liten samlig skal møtes en helg vet jeg ikke. En vanlig hverdag som ettermiddag/kveld  tror jeg kunne passet bedre for de fleste

 

 

Kom med innspill dere andre også her inne

 

 

oljen

Quote10.02.2019 20:271 people like thisLike
 

Litt erfaringer fra en annen site;

Det kan ofte virke som at man prøver å samle flere til et "stort" treff, og det blir mye fram og tilbake med; kan - kan ikke - passer ikke - må jobbe - får besøk - senere kanskje... Og til slutt koker det bort til ingenting. Ingen kjenner noen, og tør ikke stille...

 

Selv har jeg og tidligere nevnte nettvenn hatt flere "treff" og 4 turer. Noen besøk på jobben for en kaffekopp (100% vanilje selvsagt). Og ene gangen kjørte vi flere mil for å treffe en tredje person.

Hver gang det ble lagt ut bilder fra turene i regntøy, så kom reaksjonene - ååå... kan vi ikke få være med å ha et treff sammen.

 

Kanskje bare begynne i det "små", et par - tre stykker?

Quote10.02.2019 23:070 people like thisLike
 

Uff ja, med så mye rot blir alt helt håpløst.

 

Helt enig, alt bedre enn en person så får håpe at 2 -3 personer stiller opp kan være en fin start.

 

For dem som ikke ønsker melde seg på treffet, så blir sted, dato og kl lagt ut her når det nærmer seg, og kan komme om de ombestemmer seg.

 

Fra nå av kaller vi det RF møte siden praten og bli kjent er i fokus den dagen.

 

 

oljen

Quote11.02.2019 10:531 people like thisLike
 

Jeg holder til i Stavanger og blir gjerne med!

Quote11.02.2019 11:400 people like thisLike
 

Bra Smile

Quote13.02.2019 01:130 people like thisLike
 

Hei, bur og i Stavanger så om det passe med tid osv så e det stor mulighet at eg kjem. Hadde vore artig å truffe folk i

Live ikkje berre bak tastaturet

Quote13.02.2019 11:240 people like thisLike
 

Fornuftig tenkt

Quote13.02.2019 23:280 people like thisLike
 

Nå er vi faktisk 5+ som er interessert. Har en følelse at vi kanskje får til noe Wink

Quote13.02.2019 23:510 people like thisLike
 

Ja nå begynner det og ligne på noe, men jeg føler en svært viktig del fortsatt mangler for RF møte og det er """" hvor er kvinnene """ det ser jeg som ei svært viktig brikke for bekjentskapen vi sammen skal danne.

 

Jeg har alt sett ut en fantastisk fint sted på Jæren, hvor vi skal sitter sammen og prate og kan se langt ut over havet.

 

Godt at YR melder nokså sikkert vær nå til dags, så vi satser også på og få se solnedgangen i havet denne ettermiddag/kveld  :)

Quote14.02.2019 08:310 people like thisLike
 

Hadde så absolutt vært kjempegøy å få med damene.

Jeg har vært på noen få treff tidligere og har observert at ofte er den ene partneren "bare med på moroa", og det er jo kjempebra Kiss

I andre forhold kan det være mange varianter hvor partner ikke vet om noe, til at de fullt ut aksepterer fetisjen, men ikke deltar.

 

Kanskje bli litt bedre kjent med hverandre før vi "hopper i søla"?

Quote14.02.2019 13:010 people like thisLike
 

Det er MEGET VIKTIG og kjenne trygghet med den eller dem som er med på leken  SmileEmbarassed

Quote16.02.2019 14:331 people like thisLike
 

Flott tiltak, vi har vært på noen fetisjtreff de siste 15-16 årene. De fleste i utlandet for vår del, og for det meste latex siden det er flere med der..

 

Har selv drodlet litt med tanken om en skulle invitere på treff på Østlandet her vi bor.. Vi har en romslig hytte på fjellet som kan brukes, men ikke noe konkret er planlagt. Det blir isåfall for noen få i første omgang, og til høsten engang.. Det er kort vei til fergen fra Danmark om noen danske skulle finne veien

 

Utfordringene ved treff er nok at en har forskjellige forhåpninger på hvordan treffet skal bli... Det trenger jo ikke bli noe problem, men her som ellers så er vi alle forskjellige med en felles interessere for bekledning.

 

Vi kjører bobil og er slik sett mobile, og ser om etter spennende treff der vi ferdes.

Quote16.02.2019 17:481 people like thisLike
 

Takk for innlegget ditt her.

 

Ekstra med forventninger kommer alltid og spesielt om vi alle også skulle være kledd i gummi unifomen på det spesielle stedet første gangen vi så hverandre.

 

Jeg har mer tro på og starte med et møte som her, prate sammen og evnt bli enige om noe mer, hvis kjemien passer.

 

I utgangs punktet så er også alle hjemhørende i Rogaland og kan reise hjem til sin egen seng etter møter og treff.

Quote18.02.2019 10:191 people like thisLike
 

Liker tanken her , synd Norge er et så langt land med store avstander , en etter middags tur til Jæren fra Oslo blir litt heftig , dagstur skal holde hardt det å .Men et sted må noen starte , vi har i utgangspunktet ikke no kjempe behov for å exponere oss for en hver pris , men å møte like sinna har vi pratet om . Ser ut som de får det til i Sverge bra , det vi er mest redd for er utskudd i miljøet ( de finnes uheldig vis ) Men tanken med treff helt klar ja på ordnet vis , med person vern i fokus

Quote18.02.2019 11:361 people like thisLike
 

Heisann og takk for ditt innlegg

 

Å reise fra Oslo til Jæren er alt for langt Smile

 

Ref "" det vi er mest redd for er utskudd "" desverre så er de alle steder, men håper de som kommer til Jæren har gode hensikter.

 

Det kan sies her med en gang, foto annet opptaker utstyr blir ikke godtatt. Vi vil og skal ha personvernet på høyt fokus.

 

Quote19.02.2019 09:201 people like thisLike
 

Ja det hadde vært veldig artig med et helt enkelt møte - for å bli bedre kjent og prate litt osv. Holder egentlig til i Trondheim, men det hender jeg er i Rogaland også, og skal absolutt prøve å bli med hvis det lar seg gjøre.

Quote20.02.2019 13:542 people like thisLike
 

Jag har ordnat mini-träffar i Stockholmsområdet i flera år tillsammans med Lillensgalonisar. Det blev 9 träffar sammanlagt, men det kom sällan mer än 3-4 stycken så jag tröttnade. Min ålder är inte så attraktiv heller, 60 år. En 25-åring vill nog helst träffa någon yngre. I alla fall tänkte jag ge er några tankar kring träffar. Finland har ju haft många stora träffar och Graham har ju stora träffar i Emmaboda, Småland och jag tror att de har haft möten i Danmark också, så varför skulle det inte gå i Norge? Ni har ju det bästa vädret av oss alla.

 

Jag tror att det finns ett ord som är mycket viktigt i sammanhanget: förtroende / tillit. Den som arrangerar måste inge tillit, annars vågar ingen komma. Därför bör den som arrangerar ha många bilder på sig själv (inte stulna från internet), kanske några videos, inlägg på forum etc, så att alla kan se hur den personen är.

 

Jag har aldrig råkat ut för någon otrevlig person. En del personer är lite speciella, men inget att vara rädd för.

 

Man måste tala om vad man tänker göra på träffen och framför allt vad man INTE tänker göra. T.ex. Inte vara nakna, inte röra vid varandra. Inför min första träff undrade jag vad som skulle hända. Slutar alltihopa med att alla ligger halvnakna i en hög och kramar (klem) varandra? Det var nästan min största rädsla. Det är nog ingen man ska göra på en träff. Skilj på träffar och intima möten.

 

Visa respekt. Om någon inte vill bli fotograferad, respektera det. Om någon inte vill hoppa i lera/gjörme, respektera det. Vill någon ha blöja/latex/crossdress under regntöjet, tillåt det.

 

Håll inte till på en plats där ni riskerar att träffa "vanligt" folk. Väldigt få fetischister vill visa sig "utklädda" offentligt. Undantag finns, det vet jag.

 

Tvinga ingen att uppge sitt riktiga namn. Låt dem använda det namn de har här på sajten. Anonymiteten är viktig och måste respekteras.

 

Gör upp om en neutral träffpunkt i civila kläder. Därifrån kan ni åka eller gå till ett "hemligt" ställe och byta till regntöj. Se bara till att det inte är för långt eller jobbigt att gå. Alla kanske inte är vältränade.

 

Alla måste ha regntöj på sig. Inga voyeurer.

 

Börja i liten skala med en halv dag.

 

Jag har sett många som försökt starta en träff genom att be om förslag till plats och tid. Då brukar det komma förslag på platser i hela landet och alla tänkbara tider. Det hela brukar sluta i ..... ingenting. Jag tror inte på denna metod. Jag tycker att två vänner ska enas om en plats och en tid. Detta kan man annonsera här på sajten och liknande sajter och bjuda in alla andra. Många kommer att säga att de skulle vilja komma, men det är för långt eller fel tid. Så kommer det alltid att vara. Kanske kommer det bara en eller två till träffen, men det är bättre än ingen träff alls. Det värsta som kan hända är att ingen kommer, men då är ni ju i alla fall två, som ni var från början.

 

Ska man träffas "neutralt" först, på café t.ex. eller ska man träffas med regntöj på redan första gången? Det kan man ha olika åsikter om. Min personliga åsikt är att man träffas och har regntöjet på.  Här är några skäl:

1) Det är svårt, till och med mycket svårt, att hitta en tid som passar många. Om man lyckas hitta en bra tid, ska man då inte passa på och vara tillsammans i regntöj? Slösa inte bort träffarna. De är inte så lätta att ordna.

2) Om man träffas "civilklädda" på ett café, hur vet man då att alla är fetischister? Är någon kanske en journalist som ska göra ett reportage om "outsiders"? Träffas man i skogen och alla har med sig eget regntöj, är det mycket troligare att alla är fetischister. Om alla har regntöj, sitter alla i samma båt. Det är som med nudister, alla är jämlika utan kläder.

-

Det här var bara mina personliga tankar. Ni får naturligtvis göra precis som ni vill. Jag hoppas ni kommer igång med era träffar i Norge. Det är trevligt att träffa andra med samma "intresse". Om jag bodde lite närmare skulle jag gärna komma med.

 

Lycka till

 

/Pluvius

Quote20.02.2019 14:130 people like thisLike
 

@Pluvius:

Takker for svært mange gode råd og innspill.

Tror jeg printer det ut og tar det med på første cafe-møte, selv om møtet nok blir i helt vanlige vaniljeklær.

Quote21.02.2019 09:190 people like thisLike
 

Takk til Pluvius som har skrevet et riktig flott og reflektert innlegg!

Quote23.02.2019 14:400 people like thisLike
 

Utmärkt initiativ för en lokal galonvandring.

Vi gjorde ett försök för 4 år sedan. Det blev vi tre som brukar träffas men bara en ny deltagare.

Jag visar länken, så att ni kan så att ni kan se vårt upplägg.

https://regnfrakker.dk/m/events/view/Galonutflykt-nära-Norrköping-söndagen-19-oktober

Det är viktigt att tala om var man ska träffas och beskriva upplägget.

Ska man ha med sig kaffe/fika, finns planer på lunch eller åtar sig arrangören att fixa allt sådant.

För den som har rest långt är det bra att veta när det blir mat. För vår del var det enkelt med gemensam lunch på golfrestaurangen i närheten.


Vid någon galonträff i närheten av Stockholm körde en intresserad deltagare 100 km från Västerås.
Han hittade inte samlingsplatsen och fick inte telefonkontakt, så han missade sammankomsten och fick köra hem igen.

Om man har föranmälan och har chattat en tid kan man kanske byta telefonnummer, men det gäller att vara försiktig när man lämnar ut personliga uppgifter.

Vi har aldrig råkat ut för något otrevligt med oönskade kontakter.

Lycka till med er galonträff.

Quote24.02.2019 12:112 people like thisLike
 

Jag har haft 2 träffar hemma på min gård utanför Strömstad och tittar på att evt ha en till hösten.

 

Som nån skrev tidigare e det svårt att få till så det passar för alla. Det e bara bestämma en tid så får dom som har möjlighet komma helt enkelt. Litet och enkelt e ju lättast för att komma igång.

När man träffats irl märker man rätt fort att vi alla e vanliga personer, bara med ett gemensamt intresse för galon.

Har träffat på många folk genom åren och dom e lätträknade dom som sticker ut.

 

Bara kör på så så blir det bra.

Quote24.02.2019 12:551 people like thisLike
 

Jeg takker så mye for gode råd fra våre to galonvenner Gumminos_L og Rainboy36

 

Nå starter vi i det små med dette RF møte i mai for og se og prate med hverandre, så tar vi det derfra. Hadde vært kjempe om vi også kunne fått til noe mer etterhvert som dere i Sverige CoolEmbarassed

 

 

 

oljen

Quote24.02.2019 20:471 people like thisLike
 

Ska bara tillägga att om man ger ut sitt telefonnummer har man ju också avslöjat sin identitet (om man inte har hemligt nummer). Vi har aldrig bett om telefonnummer.

 

Hur gör man då om någon inte hittar? Förr eller senare råkar man ut för detta. Man kan alltid hålla kontakt genom PM här på Regnfrakker eller om man är medlem på Adblscandinavia. Det förutsätter att alla har en telefon som går att surfa ifrån och att det finns täckning i skogen. Annars blir det ingen kontakt. Det är alltså viktigt att arrangören ger en så tydlig vägbeskrivning som möjligt och att deltagarna i god tid tar reda på hur man kommer till mötesplatsen. Det finns så mycket kartor på internet så det borde egentligen inte vara ett problem. Välj ändå samlingsplats på ett lätt identifierbart ställe, som en kyrka eller en järnvägsstation.

 

Hur ska man göra när någon inte har kommit vid utsatt tid? Tyvärr är det mycket vanligt att folk säger att de ska komma och sedan dyker de inte upp alls. De hör inte av sig efteråt och ger en förklaring heller.  Detta är mycket trist för arrangören, men händer rätt så ofta. Man riskerar alltså att bli stående i timmar om man ska vänta på alla som anmäler sig och alla kommer inte ändå. Det är långt ifrån säkert att sena deltagare kommer över huvud taget. Tyvärr har inte alla vett att lämna återbud. Vi satte upp en tidsgräns, minns inte om det var tio minuter, sen gav vi oss iväg. Hårt men nödvändigt.

 

Trots allt går det ju bra i det alla flesta fall, så prova ni i Norge.

Quote24.02.2019 23:021 people like thisLike
 

Takk til deg også Pluvius for dine 2 gode innlegg her. Godt at dere svensker kommer med god informasjon til oss nybegynnere her i norge hehe Smile

 

Annonymitet er viktig for oss som ikke vil dele det med andre, så dette med utveksling av telefon nummer har jeg tenkt på. Du skriver om og treffes ved et tidspunkt, her må vi bare skjere gjennom, en tid er en tid sånn er og blir det.

 

Jeg har tidligere skrevet at jeg her vil legge ut sted, dato og klokkeslett for møtet. Har tenkt meg grunndig om og velger ikke gjøre det. De av oss som vil komme på dette første RF møte skriver bare her sin interesse, så sender jeg en PM til hver av dem med tid og sted. Tror det vil fungere bedre enn og lagge det åpent ut her første gangen.

 

Dette er mine tanker om vårt første treff. Det er enda en stund frem til MAI

Quote25.02.2019 10:360 people like thisLike
 

Vi talade inte aldrig om exakt var vi skulle träffas, annat än för deltagarna. "Need to know". Naturligtvis lade vi ut för alla när och ungefär var mötesplatsen skulle vara: 1 mil norr om Stockholm, 3 mil söder om Stockholm, och liknande. Deltagarna fick vägbeskrivning per PM.

 

Det fick dock ödesdigra konsekvenser en gång: Vi hade talat om för deltagarna att mötesplatsen var en järnvägsstation söder om Stockholm och klockslag. Vi hade inte talat om vart vi skulle sedan. Nu visade det sig att just denna dag var det en stor cykeltävling söder om Stockholm. Dessa arrangörer spärrade av väldigt många vägar, bland annat runt vår järnvägsstation. Jag hann ta mig ut ur inspärrningarna innan tävlingen började. Två andra deltagare (de åkte i samma bil) hann jag varna via abdlscandinavia, så de åkte direkt till "hemliga" platsen (en av dem hade varit där förut så han hittade). Ytterligare en bil med två deltagare skulle komma. De fastnade innanför inspärrningarna och de kunde inte komma ut. De kommunicerade inte med oss via abdlscandinavia heller, så de fick så småningom vända hem igen.

 

Cykeltävlingen fick mycket kritik av allmänheten efteråt. Det stod i lokala tidningar att flera boende i området hade blivit instängda och inte kunde köra ut ur området. Det var första året den anordnades.

 

Så kan det gå.

Quote25.02.2019 12:180 people like thisLike
 

@pluvius:

Hvor mange deltakere var det på disse treffene?

Quote25.02.2019 12:523 people like thisLike
 

Det är nog inte så komplicerat som ni verkar tycka.

Bestämm en tid och plats

Varför en "hemlig" plats??

Hur seriöst är det att man skall åka till en hemlig plats med andra hemliga deltagare och göra hemliga saker i hemliga kläder ???

Som ensam eller ny låter kanske inte det så otroligt lockande och som kvinna skulle jag nog uppfatta det som helt otänkbart.


Focusera på det possitiva och det roliga och inte att ni själva är så rädda att ni kanske inte ens kan ha helt vanliga regnkläder på er ute bland vanligt folk en regnig dag. Hur tror du att dom "vanliga" skulle uppfatta er jo precis som vanliga människor.

Dom tänker inte på om ni har regnkläder , folk tittar på varandra i ansiktet inte om man har hällor under stövlarna.

 

Dom träffarna som vi har regelbundet i sverige på den västra och östra sidan av landet är betydligt mer öppna och platserna har ju stark anknytning till oss som annordnar det.

Om detta är den enda och rätta vägen är ju verkligen inte säkert.

Men tänk på det trevliga roliga och intressanta i att möta andra

Är ni så rädda att ni inte vågar mötas i kläderna ens utan skall se om ni passar ???????

Varför skulle ni passa? Ni skall mötas för att ha en trevlig stund och prata och umgås runt ett underbart plagg regnkläder.

Vad skulle göra att ni inte skulle våga gå klädda i kläderna

Träffen skulle precis lika gärna vara i stan mitt på dagen som i en skog som alla glömt och där ingen vit man har varit :)

Dom träffarna som vi har annordnat har ju haft helt motsatta problem

 

VI BLIR FÖR MÅNGA

 

Vad gör vi om vi blir över 20 över 30 eller kanske rent av 50 på en träff

Är alla rädda och nervösa när dom kommer dit

 

GIVETVIS alla är nervösa

 

Är alla rädda när dom varit på träffen och ser tillbaka på en stund klädd i regnkläder om man vill i stövlar bara kanske eller kanske rent av haft flera lager på sig under mötet.

 

Ingen dömmer

 

Alla vill om dom kan till och med göra det igen.

Givetvis passar det inte alla och endel vill säkerligen att det skall vara mer eller mindre av olika saker

Men man får försöka hitta lagom

Vem tror ni dömmer er för att ni är påklädda och går ut i skog mark stad och land , Ingen .

Vi har tagit kort i 30 grader + på sommaren med fullt regnställ bland vanliga människor

Hur reagerar dom på det säger dom som tror att alla tänker som du som har en fetish

Folk reagerar helt tvärt om

Va fränt

Sådana kläder skulle vi också ha

Va roliga kläder

Vilka färger mm mm

Vi har under alla år inte stött på en enda en som sagt vad i hela friden har ni på er.

Det samma är det när vi på träffarna möter grannar och andra vanliga människor som faktiskt kan bo och leva runt om där vi möts

Tror du ens dom säger något någon dag efter om man möter dom igen

Aldrig

"Härligt många ni var på ert möte kanske dom säger"

"Dom limegröna kläderna var häftiga som ni hadde på er i skärgården för en tid sedan dom gillade jag bättre än dom gula som den där kvinnan hade på sig innan"

 

Så våra råd och tips

 

Våga stå för vem ni är och vad ni skall göra

Möt andra och ha kul

Ni gör inget brottsligt som behöver total millimeter planering

Ha trevligt va snälla och ha kul

Quote25.02.2019 14:220 people like thisLike
 

Graham skriver veldig fornuftig om disse problemstillingene.

 

Hvorfor skal alt være så hemmelig?

 

Skiller man seg egentlig ut?

 

Når man går ute blant vanlige folk i regntøy i byen eller andre steder, er det stort sett nesten aldri noen som bryr seg om hva man har på seg.

Det er veldig morsomt å gå ute blant folk i regntøy, og man overdriver ofte sitt eget fokus på at man stikker seg ut og tenker for mye på dette som en fethisistisk aktivitet.

 

Det er veldig hyggelig og interessant å treffe andre med samme interesser.

 

Som oftest er det intet hokus pokus, eller behov for hemmelighetskremmeri eller kompliserte regler.

 

 

Quote25.02.2019 15:270 people like thisLike
 

Mange innspill og meninger om å få til dette treffet, og det er jo bra! Wink

 

Nå har jeg vært med på å arrangere en hel del treff de 30 siste år, men på helt andre interesseområder. Men jeg vil tro at mye av de samme problemstillingene går igjen:

  • Hvordan motiverer vi folk til å komme?
  • Skal man ta kontakte og invitere, eller kommer de av seg selv?
  • Hvem og hvor mange kommer?
  • Hva skal vi gjøre?
  • Når skal vi møtes, dag og tidspunkt og sted?
  • Skal man møtes på en bensinstasjon for å kjøre til treffstedet, tenk om noen faller av lasset. Ikke alle er like flinke med GPS.
  • Kommer det tilreisende? Kan tilreisende treffe en kontaktperson for å sitte på til treffstedet?
  • Koster det noe, skal man ta med noe å spise og drikke?
  • Hva skal man ta på? Stiller man i "uniformen" eller "sivilt", og bytter på stedet.
  • Skal man gjøre noe etter treffet?
  • Osv, osv...

Jeg vil tro og mener at største problemet blir å få folk til å stille, mange er tilbakeholdene med å møte andre med samme "hemmelige" fetisj. Det er ikke farlig å møte andre fetisjister med regntøyet på, eller for den saks skyld i helt vanlige klær.

 

Kona som ikke er fetisjist, hadde jeg med på Galontreffet i 2018, og jeg var superskeptisk om hun ville trives. Da vi var på vei hjem sa hun; "Neste gang vi skal på treff..." ... og hun hadde merket seg at de fleste partnerne var "bare" med på treffet, akkurat som henne...

 

Og til slutt - det er alltid tungt å dra i gang noe, og det kan utvikle seg til at det blir for mange som Graham skriver, eller det smuldrer bort i ingenting. Det vet jeg i fra de interesseområdene jeg var med å dra i gang for noen år siden.

Quote26.02.2019 13:250 people like thisLike
 

Det här blev en lång diskussion, men det är bra det.

 

Jag funderar: Varför är ni medlemmar här? Är det bara för att se på bilder eller är det för att kanske träffa någon likasinnad också? Fundera på det.

 

Jag håller med Graham på många punkter, men inte alla.

 

På landet är det mycket få som reagerar om man har regnkläder. Jag har ett landställe och där har jag alltid regnbyxor (Grundens Herkules) på mig när jag jobbar i trädgården/hagen, oavsett väder. Ingen säger något. Jag har tyvärr inte varit på Emmabodaträffarna, men jag inbillar mig att situationen är likadan där och det verkar ju så på Grahams beskrivning. På landet är regnkläder en typ av arbetskläder. Inget konstigt med det.

 

Jag bor strax norr om Stockholm i en förort. Jag har två gånger gått ner  i min mataffär när det regnat ordentligt och handlat i full regnutrustning, byxor, jacka, gummistövlar. Expediterna känner igen mig. Ingen sade något eller tittade konstigt. Det regnade ju!

Vi ska inte vara så rädda, speciellt inte för varandra.

 

Men...

 

Det är en annan sak i stora städer jämfört med på landet. Här har jag fått underliga blickar när jag gick in i en affär i Stockholm med gummistövlar trots att det var snöslask ute. Och om man har ett galonmöte i en park i utkanten av Stockholm och det inte regnar, då skulle det definitivt väcka uppseende. Mobiltelefonkamerorna kommer fram och vips, så är man på internet. Det regnar inte så ofta i Stockholm och att lyckas pricka in en regnig dag i förväg för en träff, det går inte.

 

Bara några procent har gummistövlar och regnjacka på sig om det regnar i centrala Stockholm. Det är inte lika inarbetat med regnkläder här som på landet. Jag tror aldrig jag sett någon gå med regnbyxor i Stockholm. Folk som cyklar kan ha det. Ibland.

 

När det gäller stora städer bör man nog vara lite försiktigare vid sådana här möten. Nu regnar det mycket mer i Norge än i Sverige så regntöj är väl mera accepterat där än i Sverige. Norska västlandet får väl 2000 mm om året, medan Stockholm får 550 mm. Det regnar alltså 4 gånger mer i Bergen än i Stockholm. Ni borde vara lite mindre rädda i Norge.

 

Sedan beror det ju på HUR man har på sig regnkläderna. Om man har barnsliga byxor med axelknäppning utanpå jackan och dessutom blöjor som putar ut, ja då vill man kanske inte bli sedd av utomstående. Om man sedan hoppar i lera/gjörme......  Graham, håller ni på med lerlekar i centrala Emmaboda?

 

Man kan genomföra mötena på många olika sätt och det är inte säkert att man ska göra på samma sätt överallt. Det här får man komma överens om inför varje möte. Men en sak är säker, ni ska inte vara rädda för varandra.

Quote26.02.2019 14:330 people like thisLike
 

Kan nesten ikke si hvor enig jeg er med Pluvius her. Det er stor forskjell på by og land. Vi bor rett uten for Oslo. Om vi hadde tatt på gummibukse med skulder kapper uten på regnjakka her hadde mobilkameraene gått varme og vips ut på nett , SE HVA VI SÅ UTE HER I DAG . Noen få bryr seg ikke og gjør det ( på en måte tøft gjort ) men der er ikke vi . Så skal et treff være noe for oss så er det den litt diskrete varianten.

Quote26.02.2019 18:230 people like thisLike
 

Jeg er så absolutt enig i det som Pluvius og Darkside6 skriver om diskresjon og fotografering. Dette er noe som jeg og Oljen diskuterte, og var svært enige om. På galontreffet i Emmaboda er det også fotoforbud med unntak av gruppebildet, og vi er ellers langt inne i skogen, skulle bare mangle.

 

Riktignok finnes det en rekke personer som lar seg fotografere og legger ut bilder med ansikt, og andre går rundt i byen med buksa utpå jakka. Men det gjør ikke jeg, og sikkert ikke de fleste andre heller.

Selv har jeg opplevd at noen av mine bilder er kopiert og lagt ut på det åpne nettet. Det er svært ubehagelig å oppleve selv om bildene er sladdet. Har anmeldt vedkommende hele 3 ganger på respektive side og fått bildene fjernet av administrasjonen.

Quote26.02.2019 22:550 people like thisLike
 

Hei, hei dere skrive glade medlemmer Laughing

 

Jeg også leser og leser og er nesten helt enig i det som skrives her, men husk. Jeg ønsker som første treff, møte nye mennesker med den samme lidenskap og interesse som meg selv for "" Galonkleder, oljekler og oljebukser ""

 

Men denne første gangen vil jeg ikke at vi stiller i dette tøyet, da skal vi heller avtale neste gang, med et uskjenert sted hvor vi alle er godt kledd sammen. For meg og helt sikker flere så er trygghet noe av det viktigste. Føler man seg utrygg så vil ingen ting fungere

 

Jeg vet ikke helt, men føler etter og ha lest meg gjennom innleggene at flere av dere fra Sverige har et mye åpnere forhold til hva dere har på dere av klær ute på by og land. Desverre så er ikke jeg i denne heldige situvasjon, jeg ønsker minst mulig fokus på galon og oljeklærene mine, men ønsker kontakt med andre som har den samme interessen som meg selv.

 

Så igjen, RF møtet er for vår felles hobby og glede. Håper noen kvinner også kunne takket ja og møtt opp. Vi kjører møtet som tidligere annonsert.

Meld din ineteresse her eller send en PM til meg Embarassed

Quote18.03.2019 15:221 people like thisLike
 

Det høres veldig kjekt ut, jeg kommer gjerne om det passer

Quote12.04.2019 14:401 people like thisLike
 

Da tar vi vårt første treff tirsdag 7 mai kl.18.00 på Madland havn Vigrestad (skiltet), rett ned av RV44.

 

Velkommen skal dere være om du er mann eller kvinne, bare du elsker regnklær, oljeklær, gummiklær og herlige oljebukser. Dette skal bli gøy og bli litt kjent med andre, og ikke mist den gode praten sammen.

 

PS!! hadde vært gøy med et referat fra Galontreffet i Sverige 2019 fra dem som var der når vi møtes

 

Stedet har en fantastisk vakker havutsikt

 

 

 

Gleder meg

 

Oljen Smile

Quote13.04.2019 10:571 people like thisLike
 

Da har vi et sted, dato og klokkeslett Laughing

 

Jeg kan fortelle litt fra galontreffet i Emmaboda hvor vi var hele 45 personer av dem 9 damer som deltok, og 9 fra Norge, pluss tre hunder uten galon... Surprised

 

Jeg/vi formoder at alle stiller i "sivilt" og gjerne tar med "uniformen" i bagasjerommet, så ser vi om det blir med bare praten, eller noen føler for på ta en tur på stranda Embarassed

 

Madland Havn - Google map

 

Quote13.04.2019 11:312 people like thisLike
 

Jeg var også på Galontreffet 2019 og møtte blant annet Boffi og Boffeline. Det var veldig kjekt å treffe masse likesinnende, så jeg kommer nok her også :)

Quote13.04.2019 13:510 people like thisLike
 

Velkommen, velkommen, Ellemelle, dettan blir koselig Laughing

 

Skulle du eller noen andre her inne på RF, som kjenne folk som liker regnklær, men ikke er på dette forum så informer dem om dette treffet vårt.

 

Det aller beste bør være at ingen trenger og melde seg på, men bare og møte opp der og da.

 

Blir spennede og høre om galontreffet fra dere Embarassed

Quote17.04.2019 16:290 people like thisLike
 

Fantastisk initiativ, og lykke til. Håper det blir en suksess, og at det gjentas. Mitt håp er at dere legger det til en helg slik at vi som blir litt lengre unna også kan komme og delta.

Quote17.04.2019 21:550 people like thisLike
 

Kjem om det klaffe me jobb... . Så satse på det klaffe.

Quote19.04.2019 11:251 people like thisLike
 

Supert, passe det så komme du Smile

 

Vi samles helt nede på kaien, her er god plass til og parkere

 

Blir dette velykket så kan nok noe mer planlegges utover sommeren, da kansje en helg. Alt er opp til hver enkelt hva de selv ønsker.

Quote20.04.2019 09:131 people like thisLike
 

Skal se om jeg kan få lagt arbeid hos en kunde til denne tirsdagen. Da får jeg blitt med.

Quote23.04.2019 12:080 people like thisLike
 

Velkommen skal du være Smile

Quote30.04.2019 06:220 people like thisLike
 

Flott tiltak og lykke til med treffet...

Quote04.05.2019 00:411 people like thisLike
 

Hei på dere alle sammen.

 

Fikk lov av Rainboy å "låne" hans profil.

 

Jeg er ikke selv en regntöyfetischist og tenkte jeg kunne dele med meg av en "utenforståendes" syn på det hele.

 

Jeg synes regntöy er veldig praktiske plagg. Jeg har allid hatt regntöy å brukt det flittig, jakke bukser og stövler. Jeg har aldri engang tenkt tanken at noen skulle se på meg å tenke "fetischist".

 

Jeg har ikke heller tenkt så om andre. Jeg har sett folk i regnklär men aldri reflektert over at det skulle väre fetischrelatert. Siden er det nok klart at jeg skulle reagert litt mer om jeg hadde sett en hel gruppe med full uniform en varm dag. Men i ärlighetens navn hadde jeg nok, för jeg selv havnet i denne verlden, mest av alt tenkt at det var ett utdrikkningslag (möhippa/svensexa).

 

Av de jeg har hatt gleden av å treffe fra regntöysmiljöet så har de alle värt herlige mennesker. Og jeg håper at jeg framover får mulighet å treffe flere.

 

Dere har alt å vinne på å mötes, og skulle man treffe på noen som man ikke riktig trives med så er det jo bra om man har "flere å ta av". Våger man ikke mötes kan man miste det der gullkornet som man har som venn resten av livet.

 

Hilsen:

Ej så é obvokste me grääävligt stive knalloransje ojlehyra me Shellmerke på ryggen ;-) // Tea

Quote04.05.2019 09:120 people like thisLike
 

Takker for innlegget til Tea (rainboy36).

 

Du er inne på noe vesentlig her, og det er denne "koblingen" vi fetisjister har inni våre hoder til våre "objekter" som trigger noe – nemlig spenning!

Spenningen eller kanskje utfordringen med regntøy kan ligge alt fra "ingen må se meg" til "ta en tur på byen". Og regntøyets utseende kan også variere fra "Gortex regnjakke" til "sort speilblank vade-skulderkneppe-bukse utpå en ditto rød jakke", og været fra sludd og storm til en varm solskinnsdag. Sist, men ikke minst, det er seksuelt forbundet på en eller annen måte.

 

For mange er det nok mest det og "flytte grenser" for hva man våger i hvilket plagg.

Selv fikk jeg med kona til å ake i ei snøfonn, og første bud var at ingen måtte se oss, men kona sa det så fint at "vi gjør jo ikke noe ulovlig".

 

Dette er nok riktig som Tea skriver at andre neppe reflekterer over det, uten at det virker urimelig på tid og sted. Dersom du leter opp på nettet etter "sexual fetish objects", så vil du nok oppdage noe du aldri har forbundet med fetisjisme.

 

Satser på av vi blir noen som flytter vår egen grense til å treffes på tirsdag…

Quote04.05.2019 14:260 people like thisLike
 

Takk igjen for gode innlegg her

 

Har vært ute på en lang tur nå, og tenkt masse på innleggene her og redselen for og bli sett i oljebukse, oljehyre etc hehe

 

Da slo det meg, dette er jo ikke noe mer enn kvinner eller menn er på en joggetur i sine trange taits, har jo aldrig tenkt på fetish med dette.

 

 

Gleder meg som en unge til tirdag. Husk tiden kl.18.00 WinkTongue outSmile

Quote05.05.2019 21:021 people like thisLike
 

Hei, ser ut som det vert jobbing på meg akkurat den dagen der... Men håpe på normal arbeidstid, "drømme" om det...

Heilt typisk at eg fekk akkurat det oppdraget på den dagen... Men prøve å lure te meg fri den dagen....

Quote06.05.2019 22:160 people like thisLike
 

Jeg må dessverre også stå over på grunn av jobb. Beklager! Håper det kommer noen denne gangen, så kommer jeg neste gang!

Quote08.05.2019 00:410 people like thisLike
 

Hur har det gått idag, va det några som dök upp?

Quote09.05.2019 20:362 people like thisLike
 

Tirsdag var det et lite regntøytreff her i Rogaland, nærmere bestemt Madland havn på Jæren.

Det var flere som hadde meldt interesse for treffet, og mange forslag og ideer ble luftet på forumet. Om det skulle legges til en helg slik at det var mulig for tilreisende og komme, eller noe midt i uka. Skulle vi møtes for en prat, eller kle oss i "uniformene".

Det var 7-8 som hadde meldt sin interesse, og sikkert flere som kunne tenke seg og komme.

Det var åpen innbydelse til treffet, altså tid og sted, ettersom vi stilte i sivilt.

Magafølelsen for at det kunne bli 3-5 personer som stilte, viste seg å holde stikk. Det ble først en prat og kaffe. Boffi fortalte litt om galontreffene han hadde vært på i Sverige.

Det ble vist noe av samlingene med oljeklær i bagasjerommene på bilene. Etter om lag et par timer ble det temmelig kjølig i nordvest vinden og vi dro da hver til vårt.

 

Kansje vi prøver igjen en dag med lykke om at flere da kommer ??

 

Quote09.05.2019 21:451 people like thisLike
 

Mange takk for rapporten fra tirsdagen. Selv om dere hadde håpet på bedre oppmøte er det tross alt en start på noe som forhåpentligvis kan utvikle seg videre til noen større. Du er i alle fall en ildsjel som drar i gang og forsøker å få ting til og skje, og det står det respekt av. Jeg håper virkelig du og/el Boffi forsøker igjen, og som jeg skrev tidligere, legges det til en helg og gjerne med et litt mer opplegg med konkret innhold, ja da er det plutselig ikke så langt fra Bergen. Kanskje er det noen som har en egnet hytte som kan leies/brukes over en helg?

Copyright © 2024 Regnfrakker.dk