Account
About People Forums Blogs Photos Videos Groups Events Chat News
  •  
 
 
 
Jag vågade ha på mig sydvästen.
Quote27.03.2010 17:440 people like thisLike
 

Det regnade nu på förmiddagen, men inte särskilt mycket och jag bestämde mig för att våga ha på mig sydvästen även inne i affären.

Jag brukar handla i två affärer. Jag hade på mig gummistövlar, extra lång April Rain mörkblå regnrock utan fast huva och blå Grundéns sydväst. I den första affären, så tog jag av mig sydvästen när jag hade gått en bit in i affären och jag tog på den igen och knöt under hakan vid kassan när jag var klar.

Därefter gick jag till apoteket och jag tog av mig sydvästen långt inne i affären där jag tog en nummerlapp och jag tog på den igen och knöt den under hakan igen strax innan jag kunde hämta mina varor, sedan gick jag in i en liten hälsokost affär och handlade och behöll sydvästen på mig hela tiden, knuten under hakan.

Därefter gick jag in i en större affär och behöll sydvästen på hela tiden, när jag plockade varor och stod i kö i kassan.

Efter lunch skulle jag spruta av plattor på gatsidan av huset, med högtrycks tvätt och det regnade. Jag tog på mig gummistövlar, mörkblå April Rain galonbyxor, som knäppes på axlarna och med hällor under stövlarna, April Rain mörkblå jacka utan fast huva, Grundéns mörk blå sydväst, gula hushållshandskar och April Rain mörkblå ärmskydd, när jag kom ut så hade det slutat att regna, men jag behöll ändå på mig alla kläderna och efter att jag hade sprutat färdigt, så planterade jag blommor också mot gatsidan. Jag var ute i mellan två och två och en halv timme i regnkläder utan att regnade. Jag vågade nu också ha på mig sydvästen hela tiden, trots att det inte regnade och jag var fullt synligt från gatan hela tiden.   

Det händer inte så ofta att det regnar om lördagarna på förmiddagen, så att jag kan ha på mig regnkläder. Jag hoppas att det någon regnar så mycket, så det motiverar att jag har på mig regnbyxor, när jag handlar.          

Copyright © 2024 Regnfrakker.dk