Account
About People Forums Blogs Photos Videos Groups Events Chat News
  •  
 
 
 
HH nusfjord, Highliner eller Aalesund?
Quote31.08.2011 18:550 people like thisLike
 

Jeg har kun mulighet til å bestille online og håper dere kan gi meg noen gode råd.

 

Jeg har har Aalesund Doggerbank, men ønsker å kjøpe enten Highliner eller Nusfjord fra HH.

 

Hvordan er materialet i forhold? Like tykt, stivere, mykere? Blankere eller mattere?

 

Hvordan er passform? Er buksene f.eks smalere eller videre i bena og livet? Er smekka høyere eller lavere?

 

Er jakka kortere, lengre, smalere eller videre?

 

Hadde satt stor pris på om noen kan si noe om Highliner vs Nusfjord, samt hva som gjør det bedre eller dårligere enn Aalesund.

 

Jeg er 180cm høy, veier 70kg, bruker 30" i livvidde på jeans; har str M Aalesund bukse og str S jakke.

 

Bør jeg velge samme i HH?

 

 

Mvh

S

Quote31.08.2011 21:210 people like thisLike
 

HH Nusfjord er en fremragende kvalitet. Vælg medium ....

Quote01.09.2011 03:110 people like thisLike
 

Jeg er glad for min Highliner.

Den er relativ smal i pasformen, jeg kan dog ikke sammenligne med Aalesund. (men væsentlig smallere end Ocean og Elka)

Jeg er glad for kvaliteten, god tykkelse/stivhed.

 

Jeg er 178cm og 76 kg, og jeg har small i bukser og jakke. Det skal siges at jeg kan godt li det tæt, og hvis du skal have plads til en jakke indenunder bør du vælge str. M Jakke. Og det skal også siges at mine str. Small bukser, sidder rigtig fint, men kunne godt have været 3 cm længere.

 

Jeg er sikker på Nusfjord også er lækkert regntøj, men jeg kan desværre ikke sammenligne for dig.

 

Held og lykke med at finde det helt rigtige regntøj

Quote01.09.2011 08:140 people like thisLike
 

Rainwear76; takk for gode tips!

 

Interessant at highliner er smalere enn Nusfjord...

 

 

jeg sjekker videre; fint om andre kan sammenligne med Aalesund

 

Mvh

S

Quote01.09.2011 09:190 people like thisLike
 

Hej

 

Nusfjord regnsættet er det kraftigeste (600g PVC) der laves af HH. Jakken har en stor hætte som er justerbar. Stoffet er ikke meget skinnende, men heller ikke helt mat. Det er rigtigt solit regntøj. Det er stort i størrelsen, men det er også beregnet til at have en kraftig sweather på indenunder.

Det er lidt mere volumiøst i forhold til Highliner. Nusfjord bukserne og highliner bukserne er ca lige høje. Hvis jeg skulle vælge ville jeg vælge Nusfjord i forhold til Ålesund.

 

Men det vigtigeste er, at så er Nusfjord på tilbud for tiden hos www.jh-gear.com til ca. 50% af normal prisen. - jh-gear.com er en dansk internet butik som sender over hele verden.

 

Mvh

AOR

aalesund.jpg • 12.9K • 5 downloads

nusfjord.jpg • 27.5K • 4 downloads

highliner.jpg • 6.9K • 7 downloads

Quote01.09.2011 18:490 people like thisLike
 

ArtofRubber; tusen takk for gode råd!! Har sett at det er på tilbud hos JH-Gear.

 

Du hadde lagt ved bilder, men jeg får bare access denied melding når jeg forsøker å se disse?

 

Jeg er slank og ønsker ikke et voluminøst regntøy;-)

 

Mvh

S

Quote01.09.2011 20:560 people like thisLike
 

Billederne var bare biolleder af de tre modeller Nusfjord, Highliner og Ålesund.

 

Så skal du bare have det et nummer mindre end du normalt bruger. Så vil det passe.

 

Mvh

AOR

Quote01.09.2011 23:090 people like thisLike
 

Der er ingen tvivl om at Nusfjord er dejligt kraftigt materiale, nok det kraftigste regntøj, man kan få fat på.

 

Jeg overvejede selv Nusfjord, men endte med Highliner, da Nusfjords pasform var for bred for min smag. Men det er så kun min personlige preference, som mange andre sikkert ikke deler.

 

Det er et godt tilbud som JH-gear.com (ejes af Art Of Rubber) har på Nusfjord, det skal selvfølgelig også tage med i overvejelserne. Jeg er dog ikke helt enige i JH-gear's betragtning om, at den bredde pasform afhjælpes ved at tage en mindre størrelse. Det stemmer ikke helt overens med mine erfaringer.

 

Om du ender med at vælge HH Nusfjord eller Highliner, som har hver deres fordele, får du ihvertfald et lækkert sæt regntøj.

Quote01.09.2011 23:370 people like thisLike
 

Hvis du ikke ønsker volumiøst regntøj, tror jeg, at du kan passe en Nusfjord selebuks str. small. Nusfjord selebuksen er stor i størrelsen. Når det drejer sig om Aalesund og HH Highliner, bruker jeg str. medium både i jakke og selebuks. I HH Nusfjord bruker jeg str. medium jakke og str. small selebuks.

 

Hvis man med bred passform mener, at regntøjet er veleget til tykke mennesker, synes jeg, at HH Nusfjord ikke har en bred passform. Som næsten alt HH regntøj, passer det fint til slanke og normalt bygget mennesker. Man skal blot vælge en str. mindre end normalt, når det gælder Nusfjord selebuks.

Copyright © 2024 Regnfrakker.dk