Account
About People Forums Blogs Photos Videos Groups Events Chat News
  •  
 
 
 
Att köpa galonkläder från netet
Quote19.09.2009 12:290 people like thisLike
 

Hej,

de som har besökt Aprilrains nya hemsidor har säkert starka åsikter, har de blivit bättre eller är de helt åt skogen. Vi kommer att träffa den nya ägaren nångång i framtiden för att alvarligt diskutera hur en funktionsduglig netsida skall se ut. Jag var med då man ursprungligen utvecklade Funrain serien, och till min glädje har jag bara kunnat märka hur många av er gillar såna modeller.   

 

För att hjälpa till med olika åsikter ber jag nu att de som har antingen köpt regnkläder från Aprilrain eller från någon annan webshop, skulle lista vad som ni anser vara viktigt för att ni skulle komma igen till samma sajt. Om ni har ev. förslag till nya plagg eller modeller är jag nog beredd att föra dem vidare.

 

Tack på förhand

Juppe

Quote21.09.2009 11:230 people like thisLike
 

Hi Juppe
Thanks for the great work concerning AprilRain.
Here are my observations - they MAY sound a bit harsh, but please don't take it the wrong way. I'm only saysing this because I loved the previous AprilRain products and would like to see the new site become even better!

First of all the site should offer an english version as well. IF they want to sell outside Finland, they need to provide an english translation... And hopefully a bit better than the last one, which had quite a bit of spelling errors. The solution right now is allright but a seperate english site would be better... The mainmenu is only in finnish.

Second the productimages should be much better - they also need to show the details and finishing (patches, suspenders, snappers, elastics, weldings etc) of the products and not just small images from different usage situations. These are great and very cool but they need to be bigger to show the rainwear (maybe an option for downloading them in hisg resolution). Also they should drop the 'wooden' background and framing - that just looks amateurish and 1990-weblike :-) On the same note - the frontpage looks like it is designed by a person who have just learned to use photoshop and Microsoft Frontpage.

The old 'webshop' was OK - even though i just communicated directly with AprilRain via email the several times I ordered my rainwear :-) ...

The new owners should still provide the opportunity to tailor the products - For example I found that the pants were to short for my liking so i ordered them with 15 cm longer legs... This should still be an option.

It could be cool to see some new colours (as well but thats not so important)... However I would LOVE to get the opportunity to order the designs in thicker material - right now the 300g raintex is only juuust thick and hardwearing enough for my taste... Thats actually my greatest wish

For new designs an adult version of Tuotenumero 101 would be nice. Other than that I can't think of any new design ideas...
Kind regards Mikkel

Quote22.09.2009 19:19-1 people like thisLike
 

 

Hej

 

Jag har köpt en del regnkläder från April Rain och jag tycker mycket om dom alla, även om jag inte får chans så ofta att avända dom. Men deras sydväst går ju inte att använda om det blåser, den är bara till för inomhus bruk. Det är toppen att dom är så flexibla till personliga ändringar, på de regnkläder, som beställs. Deras hemsida bör vara ännu mer informativ, än den gammla och med bättre bilder, som den nya hemsidan och även ännu mer bilder, då regnkläderna användes och även visa samma regnkläder i flera olika färger. Helena som också är medlem här har föreslagit följande förrändring av deras sydväst i mail till dom och då hade den blivet toppen.

 

1. Bättena ska inte fladdra, i hård blåst.
2. Behålla möjligheterna att välja färger, som idag.
3. Nackskydd som komplement (som Grundens har), till öronlapparna.
4. Kunna vika det främmre brättet, så att regnet inte rinner ner i ansiktet. Detta är inte, så viktigt.
5. Islänska N 66 har jag sett på bilder har knäppning med kardborr under hakan, vilket jag tror är bättre.

 

Quote22.09.2009 22:570 people like thisLike
 

Hej Juppe

 

Hemsidan en gång till.

 

Ny hemsida. Ännu mer informativ än den gamla. Visa alla regnkläder i mer än en färg och både fram och baksida, gäller speciellt fler färgade regnkläder. Om jag bläddrar genom alla bilder på Fun Rain sidan, så ska jag kunna se alla färger och inte bara ljusblåa regnkläder. På alla artiklar på Fun Rain sidan, regnkappor, regnrockar och regncape, ha ett fotogalleri på varje artikel, med flera snygga bilder i olika färger på regnkläderna utomhus gärna i regn, så att det syns att regnkläderna är våta och då även med snygga gummistövlar. Jag tror att helheten på regnkläderna måste vara snygg och då ingår även gummistövlar, som kanske bör kunna lånas från någon affär och inte bara vara skogs gröna. Även visa på bilder att det går att på olika regnkläder, kombinera med mer än en färg, som bilden på den nya hemsidan, där en dam är fotograferad i en röd regnkappa med svarta inslag.     

Quote02.10.2009 10:440 people like thisLike
 

Hej Juppe,

Kommer du ihåg mig? Smile Jag måste säga att den nya sidan är snyggare än den gamla, men dock är webshoppen långt ifrån bra. Det enklaste sättet att beställa från dem är och har alltid varit att gå via mail. Webshoppen skulle kunna förbättras väldigt enkelt, framför allt så bör de försöka få in en webshop som inte är baserad på att den mailar någon.

En annan sak som jag saknar från den gamla är de engelska sidorna, väldigt många har problem att läsa finska. Wink

PS. Jag vet att sista gången vi talades vid slutade lite hätskt och jag ber om ursäkt för det. Jag överreagerade en del.

Copyright © 2024 Regnfrakker.dk