Account
About People Forums Blogs Photos Videos Groups Events Chat News
  •  
 
 
 
Quote10.06.2017 01:150 people like thisLike
 

Jag trodde att när man lägger ut bilder på ett slutet forum så stannar bilderna där, men där hade jag fel.

Har hittat massor av bilder som kommer här ifrån som ligger på olika sidor ex Pinterest och även tvärt e mot.

Klickar man inte i en ruta att man har lov att publicera den bilden som läggs upp här? Gör man det ändå tycker jag att dessa skall bli avstängd i gruppen.

 

Därför överväger vi att ta bort alla foton vi har om inte folk kan se integriteten i gruppen.

Även om dessa personer nu väljer att ta bort våra bilder från pinterest osv finns dom redan runt om i olika forum.

Vad tycker ni alla andra här: Är det rätt att ta bilder från ett slutet forum och lägga ut globalt?

Quote10.06.2017 07:271 people like thisLike
 

Hej rainboy36

 

Jeg synes også, at dette er et stort problem. Vi er desværre en ganske lille gruppe af regntøjsfetishister, som producerer materiale og deler det med vort community. Jeg nyder personligt at få anerkendelse og positive feedback fra jer andre, og jeg føler stor glæde ved at kunne give andre med samme interesse en god oplevelse ved at se mine billeder.

 

Desværre ser jeg også mine egne billeder blive publiceret og anvendt i andre sammenhænge. Min reaktion er den samme som din, og det irriterer mig meget, når jeg opdager det. Jeg vælger at anvende regnfrakker.dk som min primære kanal til at publicere, fordi jeg gerne vil bidrage til, at der er et nordisk forum, hvor man kan finde materiale om regntøj og glæden derved.

 

Her på siden sletter vi ofte billeder, som er taget fra internettet eller andre medlemmer. Det er dog ikke altid, at vi selv genkender billederne, og derfor her vi brug for hjælp til at finde dem. På andre sites har vi naturligvis ingen muligheder for at gøre dette.

 

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke dig og alle de andre medlemmer, som vælger at bidrage med billeder, video, historier, debat, og så videre. Det er jer, som gør at det er værd at vende tilbage til regnfrakker.dk, og som gør at vi har et særligt sted, hvor vi kan tale sammen og træffe andre med samme interesse.

Quote11.06.2017 11:340 people like thisLike
 

Jag har råkat ut för samma sak som ni, att någon stjäl mina bilder och oftast talar dom inte om källan. Jag blir väldigt irriterad. Jag tycker linox har svarat bra på det hela. Han tog snabbt bort en av mina bilder här som någon snott från en annan sajt jag har och lagt den här, fast i sitt eget namn. Tjuven fick beröm för bilden och tackade för det. Inte ett ord om att det inte var hans bild. Då blir man ju väldigt väldigt irriterad. (Jag tyckte inte bilden passade in riktigt här på sajten, därför lade jag upp den på en annan sajt) .

-

Det går ju väldigt lätt att ladda ner andras bilder här, till sin egen dator och jag gör det ofta, men bilderna stannar på min hårddisk för eget bruk. Jag tror alla gör så. Ett sätt att försvåra bildstölder vore att göra det svårare att ladda ner bilder härifrån, men det vore ju inte så kul.

-

Tyvärr är det så att har man lagt ut en bild på internet, så har man förlorat kontrollen över den. Det är den bistra sanningen.

 

-

Det finns en positiv sida av att folk snor ens bilder: Dom gillar ens bilder, annars skulle dom inte ta dem.

Quote11.06.2017 15:310 people like thisLike
 

Jeg har sett bilder på andre sider og som jeg vet hvem eier. Da har jeg sagt til vedkommende at dette bildet tilhører ham/henne. Jeg får ikke noe svar, men jeg kommer til å fortsette med det.

Jeg kan kanskje skrive hvem bildet tilhører også.

 

HHOljehyre

Quote11.06.2017 18:570 people like thisLike
 

Vi håller helt med Rainboy36

Detta är ju inte ett marginellt problem för oss

Det tas ju friskt av alla dom kort som vi tar

Därför får vi tänka oss för ganska noga när vi lägger upp nya bilder vilket gör att man inte publuserar alls så många bilder som man skulle vilja eller kunna.

Att försöka hindra det HHoljehyra gör är ju hedervärt och tacksamt

Men det är otroligt vanligt lika så folk som lägger upp profiler på olika forum som kvinna/tjej tar en bild tagen av oss i ett helt annat syfte

Quote12.06.2017 06:390 people like thisLike
 

Det är inte Ok att dela andras bilder utan godkännande! Om man vill använda sig av en bild som redan cirkulerar på nätet, bör man ange att man hittat den på nätet.

 

Rainboy36, snälla sluta inte dela med er av era fina bilder!

Quote12.06.2017 16:260 people like thisLike
 

Vi e fullt medvetna om att när man lägger ut bilder på internet tappar man fort kontrollen. Dock förväntar man sej att på ett slutet forum med likasinnade att det borde finnas lite respekt.

Om någon ser bilder från oss ute i etern skulle jag uppskattat om ni kunde skicka en länk till mailen.

Ett alternativ e att bara visa för vänner, då får vi börja med att sanera lite där först då jag vet ett namn som finns på flera ställen.

Quote13.06.2017 01:360 people like thisLike
 

Sagt å gjort.

"Vänner" e borttagna och trevliga mail ramlar in med folk som vet hur man kan föra en dialog.

Sånt ger +poäng.

" Det kanske finns hopp "

Copyright © 2024 Regnfrakker.dk