Account
About People Forums Blogs Photos Videos Groups Events Chat News
  •  
 
 
 
Steder til sjov med mudder/vand i KBH-området?
Quote02.05.2018 09:441 people like thisLike
 
Hej Alle, Er der nogen, der kender til gode steder i Københavnsområdet til udforskning/sjov i mudder og vand? Jeg har selv haft en del fornøjelse af sydkysten af Amager, hvor jeg ofte vandrer i regnvejr i Le Chameau waders og klassisk regnfrakke - her er en kikkert og lidt simpel paratviden om fugle også perfekt, når man møder andre ;) Geocaching virker også fint som icebreaker, når man står i det tunge grej på mystiske steder! Ellers tænker jeg, at der må findes mange interessante moseområder, hvor man også kan være i fred. Mvh dkboot
Quote03.05.2018 11:122 people like thisLike
 

Kongelunden har jeg før i tiden været tit i. Og nede ved stranden, hvor de mange vandhuller og kanaler skriger på en vadersdragt... :-)

Ellers kan jeg anbefale skovene vest for Furesøen med mange småsøer og bække samt Furesøem til at skylle mudderet af igen.. ..

 

Nu bor jeg på Stevns og her er klart flere muligheder, især langs kysten, hele vejen fra Køge til Præstø. .. :)

Og på landet kigger man ikke skævt til en, selv hvis man er klædt på i AJ skinnende fulddragt og går langs stranden for at samle sten i solskin.. (Som her i formiddags ved Bøgeskoven..) Foretrækker selvfølgelig regn og blæst, men man kan ikke få alt....

Sven

 

 

Quote03.05.2018 15:221 people like thisLike
 

Der er mange fine steder i Dyrehaven mellem Klampenborg og Skodsborg bl.a. langs med Mølleåen og lige nord vest for Tårbæk kirke, dog er der selvfølgelig mange mennesker når vejret er godt...

 

@Sven

Kan du være lidt mere specifik vedr. steder i Bøgeskoven? Vi var på Stevns for et par weekender siden og der hørte en sige (- lidt for sjov tror jeg) at hvis man gerne vil ned på stranden "kan man jo altid kure på røven ned ad mudderet ved Holtug gl. kridtbrud". Kan du bekræfte dette? :-)

 

Mvh

Galongris

Quote03.05.2018 19:591 people like thisLike
 

Bøgeskov Strand og havn ligger en km  penge fra Holtug Kridtbrud. Der er en fed gåtur langs stranden mellem de 2 steder. Ret gode chance at blive våd og mange gode udfordringer

Kridtbruddet er også en fin sted at lufte udstyret. Både i selve brudene, med småsøer og vandhuller og ved stranden. Og der kan tages nogle rutcheture på skrænterne.

Stranden er dog lidt bøvlet at gå på pga de mange store sten. Begge steder er yndet sted for lystfiskere, så man skal bare tage en stang med og al vandtæt udrustning er tilladt.. :-).

Bare sig til, hvis I skal bruge en sightseeingsguide... Cool

Quote04.05.2018 20:213 people like thisLike
 

Teglstrup Hegn i Nordsjælland mellem Helsingør, Ålsgårde og Hellebæk. Har det hele at byde på!

Stor skov med masser af vandhuller og søer samt flere gode mudret stier efter fritgående køer som har jokket godt rundt i det.

Her er både plads til at finde behagelige trygge lokationer uden for megen menneske aktivitet, samt er man til lidt mere spænding er der et par særdeles lækre mudderhuller som dog er placeret tæt på offentligt sti og vej - men især på regnfulde våde dage har man stort set hele legepladsen for sig selv Laughing

Dog kan man møde mountainbike motionister (flere gode ruter i skoven), rytter til hest og ikke mange hundeluftere pga fritgående kvæg.

 

Der er flere gode parkerings pladser hvis man kommer i bil. Både i kanten af skoven og inde midt i - omkring avlsgården.

Quote04.05.2018 22:361 people like thisLike
 

Ude i Hareskoven er der også steder med vandhuller ellers så Utterslev mose evt men jeg ville nok passe lidt på med at gå ud i en mose ved ikke om den er bundløs.

Quote08.05.2018 23:172 people like thisLike
 

Kan varmt anbefale sydamager, ved sydvestpynten, og i Kongelunden. Der er gode mudrede steder, søer, mudrede stier og stranden hvor man kan færdes naturligt i regntøjet.

Og ellers er det jo at lade som om man er på geocatching eller blot på tur ud og nyde naturen.

Kan også anbefale Amager fællede fra Ørestaden og mod syd eller bed

En af de mange andre indgange til fælleden.

Kongelundsfortet er bestemt også et besøg værd i regntøj/regnvejr

Giver gerne mere info eller en guidet tur på sydamager

Quote13.05.2018 20:022 people like thisLike
 

Der er virkelig mange forslag, der lyder interessante! Så mangler vi bare lidt regnvejr, for at gøre det rigtigt spændende!

 

Jeg er frisk på en tur rundt på Sydamager en dag vejret er til det!

 

Copyright © 2024 Regnfrakker.dk